Elektrikli araba üreticisi Tesla, geçen yıl 1,3 milyon araç teslim ettiğini açıkladı. 2021’e kıyasla nazaran yüzde 40 daha fazla araç teslim eden şirket bunun bir rekor olduğunu duyurdu.
Tesla, yılın son çeyreğinde 405 bin araç teslim etmişti. Fakat bu sayı Ekim-Aralık devrinde 430 bin adet araç teslimatı öngören Wall Street’in beklentilerinin altında kalmıştı.
Bu yıl otomotiv sanayisinde, yükselen faiz oranları ve resesyonla ilgili tasalar nedeniyle talebin yavaşlaması bekleniyor.
Tesla’nın açıklamasında şirketin “Yıl boyunca Covid pandemisi ve tedarik zinciri sıkıntılarından kaynaklanan önemli zorluklarla karşı karşıya kaldığı” belirtildi.
Dünyanın en kıymetli otomotiv şirketi olan Tesla, son çeyrekte ürettiğinden 34 bin adet daha az araç teslim etmişti.
Bu, daha evvel ürettiği kadar araç teslimatı yapan şirket için sıra dışı bir durum.
Şirketin CEO’su Elon Musk, Ekim’de bu sorunu çözmek için efor harcadığını söylemişti.
Tesla, potansiyel talep yavaşlamasına ek olarak Ford ve General Motors üzere klâsik otomotiv devleri ve ABD’de Rivian ve Lucid, Çin’de de BYD ve NIO üzere piyasaya yeni giren şirketlerin rekabetiyle karşı karşıya.
Tesla, 25 Ocak’ta son çeyrek ve 2022 mali sonuçlarını açıklayacak. Şirketin payları geçen yıl yüzde 65 oranında bedel kaybetmişti.
Bu düşüşte yatırımcıların üretimde aksamayla ilgili tasaları, talepte yavaşlama beklentisi ve Musk’ın Ekim sonunda 44 milyar dolara Twitter’a daha fazla odaklanması rol oynamıştı.
Güney Kore’den Tesla’ya ceza
Bu ortada Güney Kore, araçların düşük sıcaklıklardaki menzili konusunda tüketicileri yanılttığı gerekçesiyle Tesla’ya 2,2 milyon dolar ceza verileceğini açıkladı.
Güney Kore Adil Ticaret Kurulu’nun açıklamasında Tesla’nın araçların tek şarjla kat edebileceği menzili ve akaryakıtlı araçlara nazaran yakıt tasarrufu ve Supercharger şarj noktalarının performası konusundaki bilgileri abarttığını söylüyor.
Tesla, BBC’nin bu bahisteki sorularına şimdi karşılık vermedi.