İstanbul’un acil servisi için yeni dönem: Şiddete sıfır tolerans ve hedef 8 dakika

İstanbul’un yeni 112 Acil Hizmetler Lideri Dr. Abdurrahman Kavuncu,yaptığı açıklamada, İstanbul’daki acil sıhhat hizmetlerinin 1994’teki kuruluş devrinden bugüne nasıl evrildiğini anlattı. Dr. Kavuncu, 112’nin ilk devirlerinde hadiseye ulaşma müddetinin saatleri bulduğunu, günümüzde bu mühletin ortalama 8 dakikaya indiğini belirtti. “Acil sıhhat hizmetleri olarak emekleme periyodundan maraton koşucusuna dönüştük. Amacımız bu süreyi daha da kısaltmak” dedi.

“KOMŞUSUYLA TARTIŞAN AMBULANSI ARIYOR”

İstanbul’da günlük 8-10 bin ortasında acil davet aldıklarını söz eden Kavuncu, bu davetlerin yaklaşık 2 bin 500-3 bininin gerçek hadiseye dönüştüğünü açıkladı. Geriye kalan davetlerin çoğunluğunun acil olmayan durumlar için yapıldığını belirterek, “Komşusuyla tartışan kimi vatandaşlar bile ambulans çağırabiliyor. 112, yalnızca hayati tehlike arz eden durumlar için hizmet vermektedir” dedi.

Dr. Kavuncu, acil sıhhat sistemlerinde iki temel model olduğunu, Türkiye’nin “kap-götür” sistemini uyguladığını ve bunun ülkemize uygun olduğunu vurguladı. Ayrıyeten, hastaların hastaneye yönlendirilmesinde yapay zeka takviyeli sistemlerin kullanıldığını, bu sayede en uygun hastanenin süratli bir halde belirlendiğini söyledi.

Sağlık çalışanlarına yönelik şiddet olaylarının en çok ambulans ve acil servis takımlarının karşılaştığı bir sorun olduğunu belirten Kavuncu, bu tıp olaylara karşı sıfır tolerans siyaseti uygulayacaklarını ve ilgili makamlarla koordineli olarak süratli aksiyon alacaklarını açıkladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir